Després d’anar informant al llarg d’aquests mesos de la posada en marxa del sistema de
bicicletes elèctriques, finalment l’Ajuntament de Barcelona s’ha decidit a
engegar-lo amb tot un seguit de condicions i prioritats. El Bicing elèctric ha
arrencat amb 150 bicicletes, que estaran ubicades en 23 estacions, la majoria
d'elles situades en pàrquings subterranis de la ciutat. Comptaran amb un motor
a la roda del darrere i una assistència al pedaleig que es talla als 25 km / h,
tal com dicta la normativa europea.
Un
dels aspectes més polèmics és que l’ús de la bicicleta elèctrica només estarà
permès als ciclistes més experimentats. És a dir, aquells que hagin usat el sistema
públic de bicis des de fa set anys, que és quan es va posar en marxa. L’excusa
per aquesta normativa és segurament per evitar aglomeracions, ja que encara hi
ha poques bicicletes elèctriques que puguin ser utilitzades. En això es diferencia de Madrid, que va posar en marxa el seu sistema públic de bicicletes
comptant només amb bicis elèctriques.
El
que es posa en marxa aquest mes de desembre és una fase preliminar que es
prolongarà fins al pròxim mes de febrer. Una vegada comprovat que el sistema
funciona correctament s'incorporaran fins a 300 bicicletes, que podran
utilitzar uns 4.000 ciclistes. Per a això haurà 23 estacions de càrrega més. La
primera fase l'abonament serà gratuït, mentre que a partir de febrer costarà 14
euros a l'any i 0,45 euros la primera hora d'ús. La segona hora i següents
tindran un cost de 0,80 cèntims.
La
bicicleta presentada pesa només uns quatre quilos més que la convencional i
ronda uns 23 quilos i s’ha fabricat i dissenyat íntegrament per empreses
catalanes. Tot aquest procés d’adaptació durarà uns tres anys, fins que acabi
la concessió amb Clear Channel l’any 2017. A partir d’aquesta data, l’Ajuntament
decidirà si prorroga l’acord o si adapta noves bicicletes a la nova empresa concessionària.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada