Ja vam comentar en
un post recent el creixement meteòric que s’està donant a la ciutat de Nova
York en l’ús de la bicicleta. Des de l’any 2007 s’han realitzat diverses
actuacions públiques que permetin potenciar la utilització d’aquest vehicle
cada cop més de moda a tot el món. Prenent com a referència les iniciatives holandeses,
s’ha construït el bici-carril més gran dels Estats Units i s’han creat espais
només aptes per ciclistes a molts indrets de la ciutat. a més, l’any 2013 es va
posar en marxa el Citi Bike, el sistema públic de bicicletes de Nova York i s’està
treballant en connectar la Gran Poma amb la resta de l’Estat de Nova York fins
a la frontera amb el Canadà, amb un projecte que el governador ha xifrat en 70
milions de dòlars.
No ens ha sobtat,
doncs, l’última iniciativa pública en aquest aspecte. Segons va anunciar el
passat dia 21 de novembre Trolly Tottenberg, Comissionada del Departament de
Transport (DOT), els autobusos de la ciutat comptaran amb portabicicletes a la
part davantera, una proposta que ha estat rebuda amb entusiasme per la
comunitat ciclista de Nova York. Tottenberg també va anunciar un pla per
ampliar en 80 quilòmetres de bici-carril cada any, incloent-hi 8 quilòmetres de
carrils protegits. La intenció és duplicar el nombre de desplaçaments en
bicicleta per la ciutat de cara al 2020, uns desplaçaments que avui es xifren
en 340.000 al dia.
En tot cas, els
ciclistes novaiorquesos ja podran combinar l’ús de la bici amb els transports
públics de la ciutat, amb un política pública que ha provocat que el nombre de
ciclistes a la ciutat s’hagi triplicat des de l’any 2000.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada