Centre Logístic de Bicicletes Olot

dimarts, 25 de novembre del 2014

Portabicicletes als autobusos de Nova York

Ja vam comentar en un post recent el creixement meteòric que s’està donant a la ciutat de Nova York en l’ús de la bicicleta. Des de l’any 2007 s’han realitzat diverses actuacions públiques que permetin potenciar la utilització d’aquest vehicle cada cop més de moda a tot el món. Prenent com a referència les iniciatives holandeses, s’ha construït el bici-carril més gran dels Estats Units i s’han creat espais només aptes per ciclistes a molts indrets de la ciutat. a més, l’any 2013 es va posar en marxa el Citi Bike, el sistema públic de bicicletes de Nova York i s’està treballant en connectar la Gran Poma amb la resta de l’Estat de Nova York fins a la frontera amb el Canadà, amb un projecte que el governador ha xifrat en 70 milions de dòlars.
No ens ha sobtat, doncs, l’última iniciativa pública en aquest aspecte. Segons va anunciar el passat dia 21 de novembre Trolly Tottenberg, Comissionada del Departament de Transport (DOT), els autobusos de la ciutat comptaran amb portabicicletes a la part davantera, una proposta que ha estat rebuda amb entusiasme per la comunitat ciclista de Nova York. Tottenberg també va anunciar un pla per ampliar en 80 quilòmetres de bici-carril cada any, incloent-hi 8 quilòmetres de carrils protegits. La intenció és duplicar el nombre de desplaçaments en bicicleta per la ciutat de cara al 2020, uns desplaçaments que avui es xifren en 340.000 al dia.

En tot cas, els ciclistes novaiorquesos ja podran combinar l’ús de la bici amb els transports públics de la ciutat, amb un política pública que ha provocat que el nombre de ciclistes a la ciutat s’hagi triplicat des de l’any 2000. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada