Centre Logístic de Bicicletes Olot

dilluns, 10 de novembre del 2014

La bicicleta elèctrica segueix creixent

En un antic posthavíem comentat l’auge que està tenint la bicicleta elèctrica en els ciclistes de totes les edats. Assenyalàvem que, per exemple, a la Unió Europea s’havien venut 20 milions de bicicletes davant 13.140.000 d'automòbils. A més, mentre les vendes de cotxes queien el 2% entre 2010 i 2011, un actor gairebé nouvingut, la bicicleta elèctrica, que incorpora una petita bateria, creixia el 22%.
Totes aquestes dades s’han incrementat notablement al llarg d’aquests mesos, fins al punt de que les projeccions apunten que d’aquí una dècada,
el 2023, es vendran pel món uns 40 milions de bicicletes elèctriques. El 2013 s’han venut uns 31 milions d’unitats, Un creixement anual vertiginós que s'explica per factors com la pujada dels preus del petroli, la congestió del trànsit o el traçat de les noves urbanitzacions a les grans ciutats. Aquest creixement, però, no es similar en els diversos llocs del món. A Àsia el creixement de la bici elèctrica és espectacular, seguit d’Europa gràcies a la implicació dels poders públics en la promoció d’aquest transport. De fet, la major part de les ciutats amb servei públic de bicicletes incorporen també l’opció de la bici elèctrica. No obstant, l’ús d’aquest tipus de vehicle als Estats Units està encara en una fase molt embrionària, tot i que la bicicleta clàssica comença a ser un factor importantentre els joves, que es desvinculen cada cop més de l’automòbil per desplaçar-se.

Segons els experts, en pocs anys la bicicleta elèctrica serà el mitjà de transport més utilitzat del món. Això està provocant una implicació de les grans empreses per les innovacions tecnològiques relacionades amb el transport elèctric i un abaratiment progressiu dels costos i del preu final, fet que convertirà la bicicleta elèctrica en un article més assequible per a tothom.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada