Centre Logístic de Bicicletes Olot

dimecres, 5 de novembre del 2014

Aparka, un sistema innovador a Bilbao


La ciutat de Bilbao porta molt de temps intentant potenciar l’ús de la bicicleta pels seus carrers. Les últimes dades de l’OCU, publicades aquest juliol, revelava que és la ciutat espanyola on menys es fa servir la bicicleta. Lluny queden llocs com València (on un 47% de ciutadans fan servir la bicicleta almenys una vegada per setmana) o la veïna Vitòria (46%): Bilbao, amb el seu exigu 17%, s'assembla més a ciutats com Madrid, amb el seu no menys pobre 19%. L’any 2007 només hi havia a Bilbao 13 quilòmetres de bidegorris (bici-carrils) i l’ajuntament havia promès que acabarien sent 75 quilòmetres. Malgrat aquestes bones intencions avui en dia només n’hi ha 25 i, segons apunten molts ciclistes urbans de la ciutat, molt mal senyalitzats i molt perillosos per l’ús de la bici.
De tota manera, s'ha millorat el servei de préstec de bicicletes, afegint punts de recollida, augmentant la quantitat de muntures, ampliant l'horari de lloguer i contractant més personal de manteniment. I sobretot, s’ha posat en marxa un innovador sistema d’aparcaments anomenat Aparka. Desenvolupat per Emaús Bilbao SCIS a través del Centre de Mobilitat Sostenible CEDEMOS i amb el suport de l'obra social BBK, Aparka és el més semblant al lloc ideal per deixar la teva bicicleta: segur, sostenible, funcional i bonic. Una estructura que protegeix del mal temps i els robatoris, i al mateix temps permet la recàrrega de bicicletes elèctriques. El seu caràcter integral ha despertat l’interès de nombroses administracions europees. Segons sembla, a Alemanya s'estudia implantar Aparka al corredor de bicicletes elèctriques del sud-oest de Berlín. A Itàlia, l'empresa ultima un acord de col·laboració amb la divisió d'energia de Ducati, mentre que el Consorci de Transports de la Regió d'Hèlsinki, a Finlàndia, està valorant la possibilitat d'implantar aquest sistema. D'altra banda, l'empresa francesa Aguidon Plus ha mostrat el seu interès a utilitzar Aparka dins d'un projecte d'aparcaments col·lectius per als ferrocarrils francesos. Tot un èxit per aquest sistema d’aparcaments a Euskadi, que, a més, ha estat plantejat des d’un punt de vista social, ja que el seu muntatge ha estat realitzat per persones amb risc d’exclusió social.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada