La ciutat de
Sevilla torna a donar exemple en l’ús social de la bici i en la participació
dels poders públics en aquest aspecte. En un post anterior vam comentar la
importància que està adquirint la bici pels sevillans, amb un creixement
exponencial de ciclistes que supera ja el 8 per cent i que ha convertit la
capital andalusa en la quarta ciutat del món en usuaris de bicicleta pública. A
més, aquest ús majoritari segurament s’ampliarà després de que hagi estat
aprovat el Pla Andalús de la Bicicleta, un ambiciós projecte que pretén
connectar les ciutats més importants d’Andalusia amb rutes ciclistes, per tal
de potenciar l’ús de la bici per sobre de l’automòbil.
Les idees en
aquest aspecte no paren de donar-se a Sevilla. El metro de la capital andalusa
ha instal·lat 10 aparcaments per bicicleta en cinc estacions del suburbà de la
ciutat. En concret, a les de Ciutat Expo, Cavaleri, Condequinto, San Juan Bajo
i San Juan Alto. Cadascuna d'elles té capacitat per a dotze bicicletes. El projecte
ha estat finançat per la Conselleria de Foment de la Junta d’Andalusia, amb un
cost de 9.570 euros, després de la petició feta per l’associació A Contramano
fa dos anys. Amb aquesta decisió, molts ciclistes no hauran d’entrar als vagons
de metro amb la seva bici, sinó que la podran estacionar i guardar a una zona
protegida com és la mateixa estació. Junt amb aquesta inversió, el Metro de
Sevilla iniciarà una campanya amb el nom “Al metro en bici”, amb la intenció de
que els ciutadans combinin cada cop més la bici i els transports públics de la
ciutat.
Propostes públiques
que demostren que els mateixos poders públics poden (i deuen) proposar mitjans
diferents de moure’s per la ciutat, si aquests mitjans permeten l’exercici, la
reducció de la pol·lució i la potenciació dels serveis que pertanyen a tots els
ciutadans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada