Centre Logístic de Bicicletes Olot

dijous, 25 de setembre del 2014

Aparcaments de bicicletes al metro de Sevilla

La ciutat de Sevilla torna a donar exemple en l’ús social de la bici i en la participació dels poders públics en aquest aspecte. En un post anterior vam comentar la importància que està adquirint la bici pels sevillans, amb un creixement exponencial de ciclistes que supera ja el 8 per cent i que ha convertit la capital andalusa en la quarta ciutat del món en usuaris de bicicleta pública. A més, aquest ús majoritari segurament s’ampliarà després de que hagi estat aprovat el Pla Andalús de la Bicicleta, un ambiciós projecte que pretén connectar les ciutats més importants d’Andalusia amb rutes ciclistes, per tal de potenciar l’ús de la bici per sobre de l’automòbil.
Les idees en aquest aspecte no paren de donar-se a Sevilla. El metro de la capital andalusa ha instal·lat 10 aparcaments per bicicleta en cinc estacions del suburbà de la ciutat. En concret, a les de Ciutat Expo, Cavaleri, Condequinto, San Juan Bajo i San Juan Alto. Cadascuna d'elles té capacitat per a dotze bicicletes. El projecte ha estat finançat per la Conselleria de Foment de la Junta d’Andalusia, amb un cost de 9.570 euros, després de la petició feta per l’associació A Contramano fa dos anys. Amb aquesta decisió, molts ciclistes no hauran d’entrar als vagons de metro amb la seva bici, sinó que la podran estacionar i guardar a una zona protegida com és la mateixa estació. Junt amb aquesta inversió, el Metro de Sevilla iniciarà una campanya amb el nom “Al metro en bici”, amb la intenció de que els ciutadans combinin cada cop més la bici i els transports públics de la ciutat.

Propostes públiques que demostren que els mateixos poders públics poden (i deuen) proposar mitjans diferents de moure’s per la ciutat, si aquests mitjans permeten l’exercici, la reducció de la pol·lució i la potenciació dels serveis que pertanyen a tots els ciutadans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada